We laten patiënten de kwaliteit van onze diensten beoordelen...
Klachten
Klachtenregeling
Uw mening telt
Wij horen graag hoe u uw bezoek aan onze praktijk heeft ervaren. Uw reactie is heel waardevol: daarmee kunnen we onze zorg en service verbeteren. Wilt u uw suggesties of complimenten aan ons doorgeven? Laat het ons weten. Alvast bedankt!
Klacht?
Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. U kunt dan een schriftelijke klacht indienen bij uw tandarts. In de meeste gevallen zal een gesprek tussen u en uw tandarts genoeg zijn. Als u behoefte heeft aan een derde, neutrale partij, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar deze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en uw tandarts bemiddelen. Met als doel een oplossing te vinden.
Geschil?
Als u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt uw klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld. De geschilleninstantie geeft een bindend oordeel of uw klacht gegrond is en mag indien de klacht gegrond is, een schadevergoeding toekennen tot maximaal vijfentwintigduizend euro.
Meer informatie
Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op allesoverhetgebit.nl. Vragen kunt u stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) 0900 202 5012. Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.
Niet nagekomen afspraak
C90 is een tandartscode die de tandarts of andere mondzorgverlener mag rekenen wanneer een afspraak niet nagekomen is of niet tijdig is afgezegd {24 UUR TOT DE AFSPRAAK} Deze regeling dient bij u bekend te zijn (bv via de website, afspraak kaartje of bij inschrijving). Wanneer de vrijgevallen gereserveerde tijd niet meer was op te vullen mag er naar redelijkheid een bedrag van 0-100% van de geplande behandeling in rekening worden gebracht. C90 is niet opgenomen in de mondzorg tarieven lijst van de NZa omdat het hier niet gaat over een verrichting of een prestatie. Maar een compensatie voor de gemaakte kosten van de praktijkhouder.